Kalmar Fotoklubb - Nyheter

Nyheter Vad är det som händer

Måndag 05 Februari

Thea Persson, inte bara bildbedömmare.

Deltagarrekord på årsmötet

Årsmötet lockade 32 medlemmar med godbitar från året som gott. Ordförande Boppe Perhamn hälsade välkommen och blev strax därefter omvald för ett år till. Även resten av styrelsen blev omvald och efter årsmötesförhandlingarna dukades det fram smörgåstårta efter gammal klubbtradition. Tävlingsresultat presenterades det en hel del, månadstävlingarnas segrare 2006 blev Rogge Olofsson. Årets bästa bild 2006 vanns av Kerstin Östbring. Jury i årets klubbmästerskap, Thea Persson, presenterade sina vedermödor att plocka fram en segrare bland alla fina kollektioner. Det var en nying i klubben som i sitt första deltagande både på möte och mästerskap tog en välförtjänad seger, grattis Johanna Ericsson. Mötet fortsatte med att Rolf Lind visade bilder från sin bana som "flickfotograf". Rolf har under längre tid plåtat samma modell med några års mellanrum.

Nyhetsarkivet

Adress

Kalmar Fotoklubb
C/O Eva-Lena Johansson Ordf.

Email: info@kalmarfotoklubb.se